Dziś pracujemy w godzinach 8:00 - 16:00 +48 784 450 798 biuro@roco-fashion.pl Darmowa dostawa dla zamówień powyżej 1000 PLN netto

Jak założyć odzieżowy sklep internetowy?

Jak założyć odzieżowy sklep internetowy

Dzięki szybko rozwijających się funkcjach automatyzacji sprzedaży w platformach do sprzedaży internetowej, masz coraz mniej tematów, którymi będziesz musiał się zajmować. Takie tematy jak szybkie płatności, prosta współpraca z kurierami, integracje z portalami typu allegro stają się coraz prostsze w obsłudze.

Jeśli jesteś początkującym sprzedawcą internetowym, na rynku znajdziesz gotowe do uruchomienia platformy, które nie wymagają zaawansowanej i skomplikowanej konfiguracji ani projektowania wyglądu. Możesz skorzystać z gotowych szablonów graficznych. Zobacz jak w prostych 6 krokach uruchomić własny e-sklep, bez wychodzenia z domu!

Dlaczego warto założyć odzieżowy sklep internetowy?

Dlaczego warto założyć odzieżowy sklep internetowy?

Jeśli prowadzisz już działalność gospodarczą i sprzedajesz ubrania w butiku czy salonie, to sprzedaż internetowa będzie dla Ciebie naturalnym procesem rozwoju. Poszerzysz znacznie zasięg swojej sprzedaż oraz umożliwisz swoim klientkom wygodne zamawianie nowych rzeczy.

Dla wielu kobiet, własny sklep internetowy, to spełnienie marzeń o zarabianiu na pasji jaką jest moda. Dla ciebie może być nie tylko pasją, ale i sposobem na zwiększenie sprzedaży. Otwarcie sklepu internetowego przyniesie ci bowiem wiele korzyści. Zawsze możesz zacząć od prostych funkcji z myślą o nieograniczonych możliwościach rozwoju i ogromnego potencjału, jaki drzemie w połączeniu sprzedaży stacjonarnej z internetową.

Ryzyko otwarcia sklepu internetowego

Z pewnością będziesz chciał wiedzieć jakie koszty będą konieczne do zbudowania własnego e-sklepu. Nie ma tu prostych odpowiedzi. Możesz wydać od kilkuset złotych do kilku milionów bez górnej granicy. Wszystko zależy od Twoich potrzeb biznesowych i możliwości.

Niemniej jednak pamiętaj, że prosty i funkcjonalny e-sklep będzie Cię kosztową znacznie mniej niż otwarcie kolejnego, stacjonarnego butiku z odzieżą. Nie musisz wynajmować nowego lokalu, zatrudniać pracowników czy kupować towarów na stan. Możesz skorzystać z usług typu dropshipping, czyli zamawiać tylko te towary, które sprzedadzą się w e-sklepie.

Samo stworzenie i utrzymanie e-sklepu może Cię kosztować na start od kilkudziesięciu do kilkuset złotych. Oczywiście koszty utrzymania i działań marketingowych będą wzrastać, ale wraz ze wzrostem kosztów będzie wzrastać sprzedaż. Gdy Twój sklep internetowy się rozwinie, a Twoje potrzeby wzrosną, będziesz inwestować w rozwój swojego sklepu internetowego.

Wygodna obsługa odzieżowego sklepu internetowego

Wygodna obsługa odzieżowego sklepu internetowego

Dzięki przygotowanej przez Roco Fashion bazie produktowej, szybko i sprawnie wprowadzisz produkty do sprzedaży. Wystarczy tylko, że umieścisz unikalne opisy produktów i ustalisz swoje ceny detaliczne. Ponadto przesyłane przez nas aktualizacje cen będziesz mógł wprowadzać w sposób automatyczny, bez potrzeby ręcznego wprowadzania.

Dzięki integracjom z kurierami – spranie wydrukujesz etykiety na paczki, bez konieczności ręcznego przepisywania danych klienta. Systemy e-commerce umożliwiają też wystawianie faktur czy zarządzanie stanami magazynowymi, dzięki czemu będziesz widzieć co masz w swoim butiku a co jest na stanach w Roco Fashion.

Jeśli będziesz sprzedawać odzież przez portal Allegro, też nie muisz się martwić. Większość platform e-commerce posiada moduły do integracji sprzedaży z tym marketplacem. Co więcej, wszystkie zamówienia z kanałów sprzedaży obsłużysz z poziomu jednego panelu administracyjnego! Stały wgląd do spływających zamówień i asortymentu sprawi, że obsługa sklepu będzie prosta i przyjemna.

Platforma sklep odzieżowy

Na jakiej platformie założyć odzieżowy sklep internetowy?

Wiele dostępnych platform e-commerce na rynku sprawia, że początkowo trudno podjąć decyzję co wybrać. Wybrana platforma, rynek marketplace czy media społecznościowe, będą wpływały nie tylko koszty, poziom zaangażowania czy liczbę klientów, do których dotrzesz z ofertą.

Platformy e-commerce dzielą się też na poziom skomplikowania, różnorodność funkcji oraz możliwości indywidualnego rozwoju. Zobacz co masz do dyspozycji:

  • platformy e-commerce typu saas – gotowe platformy do otwarcia własnego e-butiku odzieżowego, które są proste w obsłudze i mają wszystkie funkcje niezbędne do prowadzenia sprzedaży online, koszt wdrożenia i utrzymania jest niewielki, trudno jest jednak wprowadzać nowe, unikalne dla siebie funkcje; klientów musisz pozyskiwać sam przez działania SEO, płatne reklamy, social media,
  • platformy e-commerce typu open source oraz dedykowane systemy – zaawansowane platformy wymagające kosztownego wdrożenia i integracji, wymagające wiedzy o e-commerce oraz usług programistycznych, umożlwiają tworzenie unikalnych sklepów z zaawansowanymi funkcjami; klientów musisz pozyskiwać sam przez działania SEO, płatne reklamy, social media,
  • rynki marketplace – gotowe platformy typu Allegro, gdzie wprowadzasz jednie swój asortyment, konurujesz z innymi sprzedawcami, masz jednak dostęp do szerokiego grona klientów ; konieczność ponoszenia opłat – prowizji od sprzedaży,
  • media społecznościowe – możliwość posiadania własnego e-sklepu z odzieżą na platformach typu Instagram, Facebook, brak możliwości finalizacji transakcji online – konieczność obsługi klienta mailowo lub telefonicznie, możliwość prowadzenia działań marketingowych, budowania relacji czy kampanii marketingowych.

Gdzie mogę prowadzić sprzedaż w internecie?

To ty decydujesz, gdzie chcesz sprzedawać. Nie musisz wybierać jednego kanału. Możesz prowadzić sprzedaż w wielu kanałach jednocześnie. Niezależnie jednak od tego jaki kierunek obierzesz, warto mieć własny sklep internetowy, nad którym będziesz mieć pełną kontrolę, prezentować towary i sprzedawać po własnych cenach. Zyskujesz też możliwość prezentowania towarów, których nie udało ci się sprzedać stacjonarnie.

Powiązane posty