Dziś pracujemy w godzinach 8:00 - 16:00 +48 784 450 798 biuro@roco-fashion.pl Darmowa dostawa dla zamówień powyżej 1000 PLN netto

Aranżacja butiku odzieżowego – 5 ważnych zasad

Wyposażenie sklepu odzieżowego

Wyposażenie sklepu odzieżowego – od czego zacząć?

Przede wszystkim przygotuj odpowiednie wyposażenie, które umożliwi właściwe rozmieszczenie odzieży: sukienki, płaszczebluzki a także sprzętu takiego jak kasa, drukarka fiskalna i innych niezbędnych elementów. Zobacz co będzie ci potrzebne do przygotowania dobrej aranżacji butiku z odzieżą damską:

  • atrakcyjna lada sklepowa do obsługi klientów,
  • ciekawe manekiny sklepowe,
  • regały i stojaki na odzież,
  • funkcjonalne wieszaki sklepowe na ubrania,
  • stoły ekspozycyjne,
  • przymierzalnie i pufy,
  • ruchome meble sklepowe,
  • ekspozytory na dodatki i biżuterię,
  • lustra i inne akcesoria do sklepu odzieżowego,
  • etykiety cenowe i elementy do ich montażu.

sklep-odziezowy-odziez-damska.jpg

Aranżacja sklepu z odzieżą damską – dobry plan na początek

Przede wszystkim zacznij od wykonania pomiaru pomieszczenia. Zmierz wszystkie ściany oraz wystające elementy czy słupy w pomieszczeniu. Rozrysuj sobie całość, dzięki czemu łatwiej rozplanujesz wnętrze Twojego butiku.

W pierwszej kolejności ustal, gdzie będzie główna lada do obsługi klienta. Jeśli planujesz wystrój małego butiku zaplanuj na nią jak najmniej miejsca. Duża lada sklepowa nie będzie ci potrzebna. Wystarczy, że zmieścisz mały ekran czy laptop oraz drukarkę fiskalną lub laptop. Ustal też, gdzie będzie stał terminal płatniczy oraz gdzie będziesz przechowywać gotówkę.

W kolejnym kroku rozplanuj ściany i miejsca, gdzie będą stały regały transportery odzieżowe czy ruchome wieszaki, na których rozwiesisz ubrania damskie. Możesz zakupić gotowe systemy sklepowe do eksponowania ubrań lub samodzielnie zaaranżować wnętrze butiku.

Witryna butiku z odzieżą damską

Witryna butiku z odzieżą damską – najważniejsza sprawa

Jak wiesz, masz tylko kilka sekund, aby przyciągnąć uwagę Twoich potencjalnych klientów, którzy będą przechodzić obok Twojego sklepu. I nie ma znaczenia czy twój butik z odzieżą damską to wolnostojący obiekt, do którego się wchodzi z zewnątrz czy sklep odzieżowy w galerii handlowej.

Wystrój sklepu odzieżowego a w szczególności witryna mają przyciągnąć uwagę klientki, która zaciekawiona wejdzie do środka. Zadbaj, aby witryna sklepu z odzieżą prezentowała ubrania z najnowszej kolekcji, które umieszczone będą na manekinach. Ubrania muszą być ciekawie zestawione. Dobierz też odpowiednie dodatki takie jak apaszki, szale, torebki czy biżuterię.

Oprócz samych ubrań zadbaj też o odpowiednią wizualizację, która będzie nawiązywać do sezonu. Jeśli prezentujesz ubrania w sezonie letnim wybierz takie dodatki, które będą przywoływać pozytywne skojarzenia. Wybierz dekoracyjne elementy, które zaskoczą oglądających i będą przyciągać ich uwagę.

Zasady merchandisingu w butiku odzieżowym

Zasady merchandisingu w butiku odzieżowym – co trzeba wiedzieć?

Merchandising w sklepie odzieżowym to nic innego jak zasady eksponowania towaru w stacjonarnym sklepie. Pokazują, które miejsca w sklepie będą świetne sprzedażowo, a które absolutnie nie. Mówią też o tym jak przyciągnąć uwagę klienta i jak oszacować, gdzie będzie się poruszał a nawet w którą stronę będzie patrzył.

Strefa rozmrożenia – to miejsce zaraz po obu stronach od wejścia. Klient wchodząc do Twojego butiku w ogóle nie zwróci na nie uwagi. Klient, wchodząc do sklepu z odzieżą damską, niejako rozpędza się i potrzebuje chwili, aby rozejrzeć się po wnętrzu. Aby maksymalnie skrócić ten obszar sklepy odzieżowe stosują „przeszkody” aby zatrzymać klienta, takie jak stół ekspozycyjny z nową, atrakcyjną kolekcją, który stoi na samym wejściu do butiku. Sterowanie ruchem. Kojarzysz drogę w sklepie Ikea, która prowadzi cię jak masz się poruszać? Dokładnie tak samo zastanów się jak będzie się poruszał klient w Twoim małym butiku.

Zaplanuj tę trasę lub obserwuj, jak poruszają się klienci. Zobacz, gdzie najczęściej „przystają”. Tam umieść kluczowe produkty.

Wieszaki do sklepu odzieżowego czy regały

Wieszaki do sklepu odzieżowego czy regały?

Jeśli planujesz wystrój małego butiku postaw na ruchome wieszaki, które będziesz mógł dowolnie przemieszczać według aktualnych potrzeb. Możesz też zastosować panele ścienne, do których dowolnie zamontujesz wieszaki. Regałów użyj do eksponowania złożonej odzieży czy dodatków.

Pamiętaj też, że według zasad merchandisingu najczęściej oglądamy i wybieramy produkty, które mamy na wyciągnięcie ręki. Jeśli więc przygotowałeś wyposażenie sklepu odzieżowego głównie z regałami to kluczowe produkty umieść właśnie na tej wysokości. Wszystko co umieścisz wysoko nad głową klienta lub nisko, będzie słabo widoczne.

Wyposażenie sklepów odzieżowych powinno być dobrane do stylu odzieży, który sprzedajesz. Jeśli sprzedajesz towar typu „elegancka odzież damska” – wybierz jasne regały i wieszaki, które nie będą przykuwać wzroku. Klient powinien się skupić na ubraniach, nie na wyposażeniu. Nie zapomnij też do widocznego oznaczenia przecenionej kolekcji. Klienci z pewnością będą jej szukać.

Magazyn w sklepie

Magazyn w sklepie – co trzeba mieć na stanie?

Klient kupi to co widzi i może przymierzyć i to pod warunkiem, że będziesz miał produkty w dobrym rozmiarze. Warto więc mieć nowe produkty damskie w pełnej rozmiarówce, chyba, że masz określoną grupę docelową, dla której zamawiasz wybrane rozmiary. Jeśli sukienki czy pełne komplety dobrze się sprzedają warto je szybko domawiać.

Zaplanuj więc miejsce, gdzie będziesz przechowywał dodatkowe rozmiary tych samych produktów. Możesz je wieszać od razu na wieszakach lub przechowywać w podręcznym magazynku. Warto też pamiętać, że główna zasada pod hasłem „współpraca hurtowa” to szybka wysyłka zamówień, maksymalnie do trzech dni roboczych od złożenia zamówienia! Oferujemy też dropshipping, tak abyś mógł wysłać towar bezpośrednio do swojego klienta. Zapraszamy!

Powiązane posty